Dünya'dan 5500 ışık yılı uzaklıkta! Yeni bir Ay keşfedildi

Güneş sistemi dışında ötegezegenler ve cüce gezegenlerin ardından ilk kez bir Ay keşfedildiğine yönelik alınan sinyaller bilim dünyasının gündemi oldu.

23.01.2024, 18:38

Dünya'dan yaklaşık 5 bin 500 ışıkyılı uzaklıkta bulunan bir yıldızın yörüngesinde keşfedilen Ay'a Kepler-1780 b-i adı verildi.

Aktif olarak görev yapmayan Kepler Uzay Teleskobu tarafından elde edilen bilgilere göre yeni keşfedilen Ay'ın Dünya'nın 2,6 katı büyüklüğünde ve gazdan oluştuğı bildiriliyor.

Bir sen eksiktin! Artan İran- İsrail gerilimine Elon Musk'tan ilginç öneri: Roketleri birbirinize değil, yıldızlara gönderin! Bir sen eksiktin! Artan İran- İsrail gerilimine Elon Musk'tan ilginç... Haberi Görüntüle

GÜNEŞ SİSTEMİNDEN OLDUKÇA FARKLI

Bilim insanları, dış uyduların birçok başlık altında güneş sisteminde varlığını sürdüren Ay'lardan oldukça farklı olduğunu kanaat getiriyor.

Apple kullanıcıları tehdit altında! 92 ülke için casus yazılım tehlikesi uyarısı yapıldı! Apple kullanıcıları tehdit altında! 92 ülke için casus yazılım tehlikesi... Haberi Görüntüle

GÖZLEMLEMEK İÇİN ÇOK UZAK

Keşfedilen gök cisminin doğrudan gözlemlemek için çok uzak olduğu belirtilirken, bulguların geçici olduğu ifade edildi.