NASA duyurdu: Yeni keşfedilen göktaşı o tarihte Dünyaya çarpabilir'

NASA yeni keşfedilen bir göktaşının 2046'da Dünya'ya çarpma ihtimali olduğunu duyurdu.

23.01.2024, 20:33

ABD Havalıcık ve Uzay Ajansı (NASA), yeni keşfettikleir bir göktaşının 2046'da dünyaya çarpma ihtimalinin olduğunu söyledi.

Mesajlaşma uygulamasına çığır açan yeni özellik geliyor! Artık internetsiz kullanılabilecek! Mesajlaşma uygulamasına çığır açan yeni özellik geliyor! Artık internetsiz kullanılabilecek! Haberi Görüntüle

23 YI İÇİNDE DÜNYA'YA ÇARPABİLİR

NASA'nın Gezegensel Savunma Koordinasyon Ofisi, şubat ayından bu yana hareketlerini takip ettikleri göktaşının yaklaşık olarak bir olimpik yüzme havuzu büyüklüğünde olduğunu ve  yıl içinde Dünya'ya en yakın mesafeden geçeceğini, Dünya'ya çarpma ihtimalinin olduğunu bildirdi.

"2023 DW" olarak isimlendirilen kaya parçasının dünyaya çarpma ihtimali, Avrupa Uzay Ajansı 625'te 1, NASA'ya göre ise 560'ta 1 olarak hesaplandı.

NASA yetkilileri 2023 DW'nin takip edilerek ek analizler yapıldıkça Dünya'ya çarpma ihtimalinin büyük ölçüde değişebileceğini bildirdi.

TARİH 14 ŞUBAT 2046

NASA verilerine göre 2023 DW'nin çapı yaklaşık olarak 50 metre olarak hesaplandı. 2023 DW'nin 14 Şubat 2046'da Dünya'ya 1,8 kilometre mesafeden geçmesi bekleniyor.

Saniyede 25 kilometre hızla hareket eden göktaşının güneş etrafındanki bir turunu 271 günde tamamladığı bildirildi.

NASA'nın Çift Asteroid Yönlendirme Testi (DART) isimli uzay aracı, 27 Eylül 2022'de dünyadan yaklaşık 11 milyon kilometre uzaktaki asteroide, planlandığı şekilde başarılı bir çarpmış ve göktaşının yörüngesini az da olsa değiştirmeyi başarmıştı.