İşte dünyanın en eski hayvan fosili! Tam 890 milyon yıllık

Kanada’da dünyanın en eski hayvan fosili bulundu. Kanadalı bilim insanlarına göre bulunan fosil 890 milyon yıl öncesine kadar uzanıyor.

Bilim / Teknoloji 29.07.2021, 11:52 29.07.2021, 12:00
Abone ol
İşte dünyanın en eski hayvan fosili! Tam 890 milyon yıllık

Araştırma Nature dergisinin son sayısında yayımlandı. Araştırma Kanada’nın Laurentian Üniversitesi jeologlarından Elizabeth Turner’a ait. Northwest Territories eyaletinde 1980’lerden beri kayalıkları inceleyen Tunner'ın 890 milyon yıllık sünger fosilleri bulduğu ifade edildi.

HAYVAN FOSİLLERİNDE 300 YILLIK DEĞİŞİM

Jeolog Elizabeth Turner, Northwest Territories eyaletindeki kazı alanındaki  uzak bir bölgede yeni kayalar keşfetti. Bu kayaların ince bölümleri modern sünger iskeletlerine benzeyen üç boyutlu yapılar içeriyordu.  Bitişik kaya katmanları tarihlendirildi, örneklerin yaklaşık 890 milyon yıl yaşında olduğu tespit edildi. Yani bu fosil dünyada bugüne kadar bulunan en eski hayvan fosilinden 350 milyon yıl daha yaşlı.

ŞİMDİYE KADARKİ EN YAŞLI FOSİL 540 MİLYON YAŞINDAYDI

Birçok bilim insanına göre ilk hayvan grupları, yumuşak süngerler veya kas ve sinirleri olmayan basit hayvanların özelliklerine sahip sünger benzeri yaratıklardan oluşuyordu. Bilim insanları şimdiye kadarki tartışmasız en eski sünger fosillerinin, Kambriyen dönemi olarak adlandırılan yaklaşık 540 milyon yıl öncesine ait olduğunu kabul ediyor.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!