Bu robot kara deliğin içerisine bile girebilir! Uzay araştırmalarında çığır açan buluş

Georgia Teknoloji Enstitüsü’nden bilim insanları, içine giren ışığı bile yutan kara deliklere girebilecek, şekil değiştirebilen ve bir karşı bir kuvvete maruz kalmadan yoluna devam edebilen bir robot geliştirdiler. Söz konusu robot, derin uzay araştırmalarında çığır açabilir.

23.01.2024, 19:40

Fizik kurallarına göre, herhangi bir cisim hareket halindeyken itme kuvveti uygular.

Webtekno'nun haberine göre, Georgia Teknoloji Enstitüsü'nden bilim insanları yapıların herhangi bir varlığı itmeden de hareket edebileceğini ortaya koydular. Araştırmacıların iddiasına göre geliştirilen robot kara deliğin içerisine bile girebilir.

Enstitünün yayınladığı yeni araştırma yazısında ekibin eğriliğin neden olduğu etkilerin baskın olması için çevresindeki şeylerden eşi görülmemiş düzeyde izolasyona sahip bir küre üzerinde tutulan bir robot tasarladıkları yazıyor.

HİÇBİR ŞEYE ÇARPMADAN İLERLİYOR

Robot çalışmasının lideri söz konusu yazıda şunları anlattı:

"Eğri uzaydaki hareketi sistematik olarak incelemek için şekil değiştiren robotumuzun en basit eğri uzayda, bir küre üzerinde hareket etmesine izin verdik. Bazı fizikçiler tarafından reddedilecek kadar sezgisel olan tahmin edilen etkinin gerçekleşebileceğini öğrendik: Robot şeklini değiştirdikçe, kürenin etrafında çevresel etkileşimlere atfedilemeyecek bir şekilde hiçbir şeye çarpmadan ileriye doğru ilerledi."

Araştırmanın lideri, bu robotlarını kara delikleri keşfetmek için kullanabileceklerine inanıyor.