Yandex Metrica

Sitede Ara

'Pentagon'un Türk gazetecileri'... Bu haberi yapan sizce kim?

'Pentagon'un Türk gazetecileri'... Bu haberi yapan sizce kim?

ABD merkezli bir vakıftan yüz binlerce dolarlık hibe aldığı ortaya çıkan Ruşen Çakır'ın 2005 tarihli haberi gündemde. Çakır Washington'dan bildirdiği haberin başlığı 'Pentagon'un Türk gazetecileri'. Çakır o haberde 'ABD’nin 50 gazeteciyi maaşa bağladığı ortaya çıktı' diyor ve durumu 'Basın skandalı' olarak tanımlıyor.

Gündem

18.03.2024, 14:03

PTT kargo emeklilere indirimli mi? Emeklilere yüzde kaç indirim var? PTT kargo emeklilere indirimli mi? Emeklilere yüzde kaç indirim var? Haberi Görüntüle

Türkiye'de kendilerini özgür, bağımsız gibi ifadelerle tanımlayan bazı kuruluşların, ABD merkezli vakıf olan Chrest Foundation’dan yüz binlerce dolarlık hibe aldığı ortaya çıkmıştı. En büyük hibeyi alan kurumların arasında, tartışmalı haberlerin sahibi, gazeteci Ruşen Çakır’ın kurduğu Medyascope adlı haber sitesinin olduğu görülmüştü. ABD'den 476 bini bulan para yardımı alan Ruşen Çakır'ın 2005 yılında yaptığı bir haber gündemde. 

2005'TEN BİR RUŞEN ÇAKIR HABERİ: 'PENTAGON'UN TÜRK GAZETECİLERİ'

Ruşen Çakır'ın Washington'dan servis ettiği haberin her ifadesi sanki bugünü anlatıyor. O haber gazetenin ana sayfasında 'Basın Skandalı' başlığıyla yer alıyor. Haberde yer alan ifadeler şöyle: ''Pentagon'un 50 gazeteciyi maaşa bağlayıp AMerika lehine yazılar yazdırdığı ortaya çıktı. Aralarında 4 Türk gazeteci de var.'' 

Haberde Pentagon'un maaşları bir şirket üzerinden ödediği ifade ediliyor.

Bakanlığın projesinde sona gelindi: Türkiye Deniz Bahçeleri'yle vatandaşlar plajlardan daha fazla faydalanacak! Bakanlığın projesinde sona gelindi: Türkiye Deniz Bahçeleri'yle vatandaşlar plajlardan daha... Haberi Görüntüle

O HABERDE DİKKAT ÇEKİCİ İFADELER

O haberde durumu 'Basın skandalı' olarak tanımlayan Ruşen Çakır'In haberi iç sayfada ' Pentagon'un Türk gazetecileri' başlığıyla yer buluyor. ''Beyaz Saray'ın gazetecileri maaşa bağladığına yönelik skandal Türkiyeye sıçradı'' diyen Çakır'ın haberi çok dikkat çekici ifadeler barındırıyor: ''ABD propagandası yapılan ve ABD tarafından finanse edilen bir 'haber' sitesinde çalışan 50 gazeteciden 4'ü Türk''

Prntagon'un 'stratejik etki departmanı' adı altında bir ofis kurduğu ve iletişim savaşlarına yılda 250 milyon dolar harcadığı belirtiliyor. 

Chery modellerine ne kadar zam gelecek? Tiggo 8 Pro ve Omoda 5 fiyatı kaç para zamlanır? Chery modellerine ne kadar zam gelecek? Tiggo 8 Pro ve... Haberi Görüntüle

2005'TE AĞIRINA GİDİYORMUŞ!

Çakır'ın bu haberlere yorumunu ise şöyle: "Bazı meslektaşlarımın enerjilerini hem de çok ucuza ABD için seferber etmiş olmaları ağrıma gidiyor."

Ancak aynı Ruşen Çakır'ın kurduğu Medyascope'ın ABD'den aldığı destek 4 milyon lirayı aşmış durumda. 

Ankara’yı sağanak ve dolu vurdu hayat felç oldu: Yollar göle döndü, ağaçlar devrildi Ankara’yı sağanak ve dolu vurdu hayat felç oldu: Yollar göle... Haberi Görüntüle

'BU BAŞLIĞI ATAN KİM?'

Haber sosyal medyada günün konusu oldu. İdris Kardaş yaptığı paylaşımda 'Kim bu haberi yapan, bu başlığı atan sizce?'' diye sordu.

Habere Tepki Ver

0

0

0

0

0

0

0

0


Bakmadan Geçme

Tümünü Gör ››

Loading