DOLAR
ALTIN
533.44 0.90
BIST
1429.96 0.01

Rus bilim insanlarından Alzheimer hastalığını durduracak buluş!

Rusya’daki Ural Federal Üniversitesi’nden bilim insanları Alzheimer hastalığının ilerlemesini durdurmanın yöntemini buldu. Uzmanlar laboratuvar ortamında nöronların bozulmasını engelleyebilen bir kimyasal bileşen elde etti.

Bilim 27.07.2021, 12:15 27.07.2021, 12:29
Rus bilim insanlarından Alzheimer hastalığını durduracak buluş!

Rus bilim insanları uzun yıllardır yürüttükleri çalışmalar neticesinde alzheimer, parkinson gibi demans durumlarında nöronların bozulmasını ve hasar görmesini engelleyen kimyasal bileşenler sentezledi. Söz konusu çalışmaya dair sonuçlar European Journal of Medicinal Chemistry isimli bir tıp dergisinde dergisinde yayınlandı.

Bilim insanlarının sentezlediği yeni bileşenin bir diğer etkisi de düşük toksisite ve verimli sentez teknolojisine sahip olması olarak gösterildi.

Alzheimer ve travmatik beyin hasarından sonra meydana gelen ikincil yaralanma durumlarında hücre modelleri üzerinde yapılan tetkiklerde keşfedilen yeni bileşenin kaydadeğer düzeyde tedavi edici etki gösterdi. Araştırmalar sırasında yeni bileşen sayesinde nöronal hücrelerin hayatta kalma oranında da artış olduğu gözlendi.

Yorumlar (0)
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
Günün Anketi Tümü
İstanbul'da son zamanlarda artan trafik sorununun sebebi nedir?