SON DAKİKA
NASA yayınladı, insanlar paniğe kapıldı! Uzaydan gelen ürkütücü sesler!

NASA, uydudan yayılan dalgaları ses frekans aralıklarına kaydırarak gezegenlerin seslerini ortaya çıkardı. Uzaydan gelen ürkütücü sesler karşısında birçok insan dehşete düştü.

19.03.2024, 08:30

Toplamda 79 uydusu bulunan Jüpiter'in en büyük uydusu olan, aynı zamanda Güneş Sistemi içerisindeki en büyük 9'uncu gök cismi olan Ganymede'den yayılan sesler deşifre oldu. NASA, gök cisminin ürkütücü seslerini yayınladı.

Rekabet Kurulu'ndan META'ya ceza yağdı! Threads ve İnstagram uygulaması hakkında... Haberi Görüntüle

VERİLER 2011'DE UZAYA FIRLATILAN JUNO UYDUSUNDAN ALINDI

NASA'nın 2011'de uzaya fırlattığı Juno uydusu, Temmuz 2016'da Jüpiter'e varmasından bu yana gezegenin yörüngesinde keşif faaliyetini sürdürüyor.

Keşif uydusu son olarak,  Ganymede'e yakın bir uçuş gerçekleştirdi ve Waves (dalga) aracıyla uydunun elektromanyetik dalgalarını kaydetti.

jüpiter uydu

Dalgaların frekansı NASA tarafından ses aralığına kaydırıldığında, uzayda yankılanan ürkütücü sesler ortaya çıktı.

Juno’nun baş araştırmacısı Scott Bolton “Bu film müziği, yirmi yılı aşkın bir süredir ilk kez Ganymede'nin yanından geçerken, sanki sizinle birlikte gidiyormuş gibi hissetmenizi sağlayacak kadar vahş. Dikkatli dinlerseniz, Ganymede’nin manyetosferinin başka bir bölgesine girişi temsil eden, kaydın merkezindeki yüksek frekanslarda ani değişimi duyabilirsiniz.” dedi.