James Webb Güneş sistemi dışında yeni gezegen görüntüsü kaydetti!

James Webb Uzay Teleskobu ile Güneş sistemi dışında ilk kez bir gezegeni görüntülendi. Jüpiter'den daha büyük bir kütleye sahip ötegezegenin yaşı 15 ile 20 milyon yıl arasında olduğu bildirildi.

23.01.2024, 19:45

Güneş sistemi dışında yeni bir gezegen ilk kez böyle görüntülendi. Avrupa Uzay Ajansı, James Webb Uzay Teleskobu ile çekilen görüntüleri paylaştı.

Apple kullanıcıları tehdit altında! 92 ülke için casus yazılım tehlikesi uyarısı yapıldı! Apple kullanıcıları tehdit altında! 92 ülke için casus yazılım tehlikesi... Haberi Görüntüle

YENİ GEZEGEN KEŞFEDİLDİ

2021 yılının sonlarında uzaya gönderilen teleskop Güneş sisteminin ötesinde 2017 yılında keşfedilen bir ötegezegenin görüntüsünü kaydetti. Gezegen, Dünya'nın Güneş'e uzaklığından yaklaşık 100 kat daha uzakta olduğu söylendi.

İnstagram'dan müstehcen görüntülere önlem! Kullanıcıların güvenliği için yeni özelliğini duyurdu! İnstagram'dan müstehcen görüntülere önlem! Kullanıcıların güvenliği için yeni özelliğini duyurdu! Haberi Görüntüle

DÜNYAYA GÖRE GENÇ

Jüpiter'den daha büyük bir kütleye sahip yeni gezegenin yaşı 15 ile 20 milyon yıl arasında. Yani 4 buçuk milyar yaşındaki Dünya'ya göre çok daha genç bir gezegen olduğu kaydedildi.

YAŞANILABİLİR DEĞİL

Yeni görüntülerle gezegenin gaz yapıda olduğu ve üzerinde hiçbir kayalık bulunmadığı ortaya çıktı. Avrupa Uzay Ajansı, gezegenin yaşanılabilir olmadığını ilan etti.

JÜPİTER VE PHANTOM GALAKSİSİNİN EN NET FOTOĞRAFINI KAYDETMİŞTİ

Bugüne kadarki en gelişmiş uzay teleskobu olan James Webb, NASA, Avrupa Uzay ajansı ve Kanada Uzay Ajansı için faaliyet yürütüyor. Teleskop daha önce de Jüpiter ve Phantom Galaksisinin en net fotoğraflarını kaydetmişti.