En yakın komşumuzda yeni bir gezegen keşfedildi

Bilim insanları, Günens sistemine en yakın yıldız olan Proxima Centauri'nin yörüngesinde üçüncü bir gezegen keşfettiklerini açıkladı.

23.01.2024, 18:49

Astronomy & Astrophysics dergisinde yayımlanan bir makaleye göre Güneş sistemine 4,23 ışık yılı uzaklıktaki Proxima Centauri ismindeki kırmızı cüce yıldızın yörüngesinde Dünya'nın kütlesinin 0,26'sı büyüklüğünde olan bir gezegen keşfedildi.

Portekiz Astrofizik ve Uzay Bilimleri Enstitüsünde çalışan bilim insanları, gezegene dair ilk belirtileri 2020 yılında tespit edip, Kayalık Ötegezegen ve Kararlı Tayfsal Gözlemler için Eşel Tayfçekeri (ESPRESSO) ve Güney Avrupa Gözlemevi'ne ait Şili'nin Atacama Çölü'nde kurulu Çok Büyük Teleskop'la 2 yıl boyunca gözlemledi.

Apple kullanıcıları tehdit altında! 92 ülke için casus yazılım tehlikesi uyarısı yapıldı! Apple kullanıcıları tehdit altında! 92 ülke için casus yazılım tehlikesi... Haberi Görüntüle

BİR DÖNÜŞÜ 5,12 GÜNDE TAMAMLANIYOR

Yapılan gözlemlerde, yörüngesinden Proxima b ve c gezegenlerini barındıran Erboğa Takımyıldızı'ndaki Proxima Centauri'nin yörüngesinde bulunan Proxima d gezegeninin yıldızına, Merkür'ün Güneş'e mesafesinin 10'da 1'i yakınlıkta olduğu ve yörüngede bir dönüşünü 5,12 günde tamamladığı tespit edildi.

Bir zamanların efsane özelliği 'dürtme' geri geliyor! Önce MSN ve Facebook'taydı şimdi o uygulamada Bir zamanların efsane özelliği 'dürtme' geri geliyor! Önce MSN ve... Haberi Görüntüle

EN HAFİF GEZEGENLERDEN BİRİ

Radyal hız (RV) kullanılarak kütlesi ölçülen Proxima d'nin bilinen en hafif ötegezegenlerden biri olduğu tespit edildi.