Dünyanın sonu nasıl olacak? Bilim insanları yeni bir bulguya ulaştı! Uzmanlar tarih verdi

Bilim dünyası dünyanın sonunun nasıl olacağı ile ilgili bir bulguya ulaştı. Dünya'dan 12 bin ışık yılı ötede gezegen yiyen bir yıldızın çevresindeki gezegenleri yuttuğunu tespit ederek uyardı. 5 milyar yıl sonra Güneş'in de kendi sistemimiz için benzer bir şey yapacağı ifade edildi.

26.03.2024, 23:37

Dünyanın sonunun nasıl geleceği ya da olası kıyamet senaryoları sıklık basının gündemini meşgül ediyor. Bilim dünyası ise bu konuyla ilgili dikkat çeken bir bulguya ulaştı. Elde edilen bilgilere göre Dünya'dan 12 bin ışık yılı uzaktaki bir gezegeni yutan bir yıldız Dünya'yı da yutacak. Ancak bu süreç yaklaşık 5 milyar yıl sonra olacak. Bilim dünyası Dünya'dan önce Merkür ve Venüs'ü de yutacak.

Mesajlaşma uygulamasına çığır açan yeni özellik geliyor! Artık internetsiz kullanılabilecek! Mesajlaşma uygulamasına çığır açan yeni özellik geliyor! Artık internetsiz kullanılabilecek! Haberi Görüntüle

GEZEGEN YİYEN YILDIZ

Gökbilimciler daha önce yıldızları ve tüm gezegenleri tüketme eğiliminde olan bir yıldız gördüklerini düşünmüşlerdi; ancak şimdiye kadar net bir kanıt yoktu. Uzmanlara göre yıldız 10 gün içinde 100 kattan daha fazla parlak bir hale geldi. Ayrıca bu parlamayı daha soğuk ve uzun bir sinyal takip etti. Uzmanlara bu görüntünün gerçekleşmesinin tek nedeni bir yıldızın bir gezegeni yutmasından geliyor. Çünkü ancak bir yıldız atmosferine bir cisim çekerken bu kadar yüksek bir parlama gözükebilir. MIT'in Astrofizik ve Uzay Araştırmaları Enstitüsü'nde görevli olan Kishalay De, "Yutmanın son aşamasını gördük" diye yorumda bulundu.

GÜNEŞ TÜM GEZEGENLERİ YUTACAK

İngiliz basını ise "Korkunç bir görüntü gibi olmasa da bu gözlem, Dünya'nın kaderine dair iç karartıcı bir bakışa neden oluyor" dedi. Aynı şey Dünya için olursa şayet; Güneş yanacak ve 'beyaz bir cüce' olacak ve Güneş Sistemi'nin içindeki iç gezegenlerin hepsini yutacak. Gezegen yiyen yıldızın ilk olarak 2020'de keşfedildiği düşünülmüştü. MIT, Harvard Üniversitesi ve Celtech'ten araştırmacılar bir araya gelip incelemede bulunmuştu. Ancak ne keşfettilerini anlamaları 12 ay sürmüştü.