Dünya'nın ikiz kardeşi gibi! Bilim insanları 31 ışık yılı mesafede yaşamaya müsait ötegezegen buldu

Dünya'ya çok benzer yeni bir ötegezegen keşfedildi. Bilim insanları yaptıkları çalışma sonucu Dünya'ya çok benzer olan 31 ışık yılı mesafede potansiyel yaşanabilir bir ötegezegen keşfetti.

22.03.2024, 15:34

Bilim insanları yaptıkları yeni bir çalışmada, Dünya'ya çok benzeyen yeni bir gezegen keşfetti.

Mesajlaşma uygulamasına çığır açan yeni özellik geliyor! Artık internetsiz kullanılabilecek! Mesajlaşma uygulamasına çığır açan yeni özellik geliyor! Artık internetsiz kullanılabilecek! Haberi Görüntüle

31 IŞIK YILI UZAKLIKTA KEŞFEDİLDİ

50 gök bilimciden oluşan bir ekip, Dünya'dan sadece 31 ışık yılı uzaklıkta, kırmızı bir cüce yıldız olan Wolf 1069'un yörüngesinde dönen 'Wolf 1069 b' isimli ötegezegeni keşfetti.

Wolf 1069 b'nin yıldızının yaşanabilir bölgesindeki yörüngede olduğu bildirildi.

İnstagram'dan müstehcen görüntülere önlem! Kullanıcıların güvenliği için yeni özelliğini duyurdu! İnstagram'dan müstehcen görüntülere önlem! Kullanıcıların güvenliği için yeni özelliğini duyurdu! Haberi Görüntüle

YÜZEYİNDE SU BULUNMA İHTİMALİ VAR

Diğer yandan bu durum ötegezegenin yüzeyinde potansiyel olarak su bulunma ihtimalinin olduğunu gösteriyor.

Almanya'daki Max Planck Astronomi Enstitüsü'nden Diana Kossakowski, gezegenin kütlesinin Dünya'ya çok yakın olduğunu vurguladı. Ayrıca, Wolf 1069 b'nin keşfi, İspanya'daki CARMENES tarafından yapıldı.