Bilim insanlarından şoke eden keşif: Plastik yiyen solucan

Avustralyalı bilim insanları, ilginç bir keşife imza attı. Plastik endüstrisinde çokça kullanılan polistiren maddesi bir solucan tarafından sindirilebildiği ortaya çıktı. Polistiren yiyen solucanların, plastiklerin geri dönüşümünde kritik bir rol oynayacağı konuşuluyor.

21.03.2024, 15:54

Avustralya'da bilim insanları ilginç bir keşife imza attı. Plastik endüstrisinde sıkça kullanılan polistireni sindirebilen bir solucan türünün bulunduğunu belirten bilim insanları solucanlar üzerinde yaptıkları deneyde ilginç sonuçlara ulaştı.

Bir zamanların efsane özelliği 'dürtme' geri geliyor! Önce MSN ve Facebook'taydı şimdi o uygulamada Bir zamanların efsane özelliği 'dürtme' geri geliyor! Önce MSN ve... Haberi Görüntüle

SOLUCANLAR BAĞIRSAĞINDAKİ BİR ENZİM SAYESİNDE POLİSTİREN TÜKETEBİLİYOR

Science Daily sitesinde yer alana habere göre, Queensland Üniversitesi Moleküler Biyoloji Bilimleri bölümünden araştırmacılar, "Zophobas morio" solucan türünün bağırsağındaki bir enzim sayesinde polistiren tüketebildiğini ortaya koydu.

İnstagram'dan müstehcen görüntülere önlem! Kullanıcıların güvenliği için yeni özelliğini duyurdu! İnstagram'dan müstehcen görüntülere önlem! Kullanıcıların güvenliği için yeni özelliğini duyurdu! Haberi Görüntüle

SOLUCANLAR PLASTİK ATIKLARIN GERİ DÖNÜŞÜMÜNDE ÖNEMLİ BİR ROL OYANAYABİLİR

Araştırmayı yürüten Dr. Chris Rinke ve ekibi, solucanları üç hafta boyunca farklı türde ürünlerle besledi.

Plastik endüstrisinde kullanılan polistiren ile beslenen solucanların bu süre içinde hayatta kaldığı ve kilo aldığı gözlemlendi.

Metagenomik çalışma sonrası, solucanların bağırsaklarındaki bakteriler tarafından salgılanan bir enzim sayesinde plastiği sindirebildiği keşfedildi.

Enzim üzerine çalışmalarını ilerleteceklerini kaydeden bilim insanları, solucanların plastik atıkların geri dönüşümünde kilit rol oynayabileceği görüşünde.

Araştırma, "Microbial Genomics" dergisinde yayımlandı.