SON DAKİKA
Bilim insanları bunu da yaptı! Laboratuvar'da üretilen nöronla düşünen robot geliştirdiler

Japonya'nın en önemli eğitim kurumlarından biri olan Tokyo Üniversitesi'nde görevli bilim insanları laboratuvar ortamında geliştirilen yapay nöronlarla bir robot üretti. Söz konusu robot, bir labirente konulan engelleri aşarak labirentten çıkmayı başardı.

23.01.2024, 18:11

Tokyo Üniversitesi’nde görevli bilim insanları laboratuvarda geliştirilen nöronlarla bir robot üretti. Avuç içi büyüklüğünde tekerlekli olan minimal robot, basit bir labirentte engellere çarpmadan kendi yolunu bulmayı başardı.

Canlı hücrelerden oluşturulan beyin nöronlarına bağlı olan robotun, “İnsanlar gibi düşünmesini” amaçlayan bilim insanları robotun labiretteki yolculuğunun detaylarını paylaştı. Robotun yanlış yöne gitmesi durumunda nöronlar, robota elektrik vererek yönünü değiştirmeyi başardı.

nöron

Araştırmanın detayları Applied Physics Letters isimli dergide yayınlandı. Bilim insanları bu gelişmeyi, “Robotlara zekayı öğretme konusunda büyük bir adım” diye yorumladı. Araştırmayı gerçekleştiren bilim insanları, “Robot başarılı bir biçimde dört farklı alandaki yolculuğunu tamamladı” açıklamasını yaptı.